Huisstijl & Toolkit

Wat maakt Nijmegen nu écht uniek? Simpel: de diversiteit van de stad. Nijmegen laat beide kanten van het spectrum zien – en alles daartussenin. Natuur en cultuur. Traditie en tech. Old city, young vibe.

Met het platform IntoNijmegen maken potentiële bezoekers kennis met onze veelzijdigheid. Het platform bewijst dat er zó veel te beleven is dat een kort bezoek niet genoeg is.

Tegelijkertijd maakt het Nijmegenaren nog bewuster van de inspirerende, prikkelende stad waarin we leven. Want zo sociaal en bedrijvig als de Romeinen waren, zo sociaal en bedrijvig zijn we nu nog!

Het platform is een samenwerking van de Gemeente Nijmegen, Cultureel Netwerk Nijmegen, Toerisme Veluwe-Arnhem-Nijmegen en Huis voor de Binnenstad.

Je kunt het huisstijlhandboek van IntoNijmegen hier downloaden.

Het concept

We brengen steeds beide kanten van het spectrum in beeld. Op een stoere, uitgesproken manier die past bij Nijmegen. Het woordmerk brengen we terug tot het statement ‘N’. Het pakt beet waar Nijmegen voor staat: het is niet het een óf het ander, maar het een én het ander (‘N’).

Nijmegen verbindt uitersten met elkaar. Het ontwerp knipoogt ook naar ons rijke verleden. De ‘N’ breekt open en daar doorheen schittert onze historie. Juist de wisselwerking tussen oud en nieuw zorgt voor spanning, voor opschudding. Het Nijmegen van nu schudt op de grondvesten van de Romeinen.

Zie je het? De letter lijkt te schudden, te schitteren. Het draagt de gelaagdheid van onze geschiedenis én de dynamiek van onze toekomst.

Old City, Young Vibe toolkit

Om Old City, Young Vibe een krachtige uitstraling en herkenbaar gezicht te geven, is er een logo ontworpen wat breed kan worden ingezet. Het is een combinatie van de huisstijlen van de gemeente Nijmegen en van IntoNijmegen, het bezoekersplatform voor iedereen die naar de stad toe wil en informatie zoekt over evenementen, cultuur, historie, shoppen en beleven.

Bekijk Old City, Young Vibe huisstijl handboek

Download Old City, Young Vibe logos

Alle huisstijlelementen van merk IntoNijmegen zijn ontwikkeld voor het gezamenlijk bouwen aan een positieve uitstraling van Nijmegen. We kijken graag samen met jullie naar toepassingen, initiatieven en ideeën. Huisstijlelementen van merk IntoNijmegen mogen niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden.

 

Logo's

Voor alle logovormen geldt dat ze in zwart of in wit te gebruiken zijn. Toepassing in andere kleuren is voorbehouden aan IntoNijmegen.

Je kunt het 'N'-beeldmerk van IntoNijmegen met transparante achtergrond downloaden:
Zwart logo downloaden
Wit logo downloaden

 

Lettertypes

Binnen de huisstijl gebruiken we twee google lettertypes: de Mukta Mahee en de Montserrat Subrayada. Beide lettertypes zijn gratis Google fonts.

 

Kleuren

De kleuren uit het kleurenpalet van IntoNijmegen zijn vrij toe te passen. We hanteren bij het gebruik regels rondom kleurencombinaties, deze zijn te lezen in het huisstijlhandboek.

Zwart:
RGB 34-34-33
Web #222221
CMYK 0-0-0-100

Groen:
RGB 78-162-114
Web #4ea272
CMYK 85-0-70-0

Blauw:
RGB 0-155-194
Web #009bc2
CMYK 100-0-20-0

Mocht je vragen hebben, dan kun je die altijd stellen via het persvragen formulier.